Losowe zdjęcia

Koncepcja pracy
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 18 W CIESZYNIE
Celem działalności naszego przedszkola jest stworzenie jak najlepszych warunków, umożliwiających wszechstronny i pełny rozwój dziecka.
Nasze Przedszkole umożliwia dziecku:
- samorealizację
- pracę z innymi
- kreatywne myślenie
- działanie
- uczestniczenie w ciekawych zajęciach
- przebywanie w atmosferze bezpieczeństwa i zaufania
Wizja naszego Przedszkola:
„Dorastanie dziecka wśród małych i dużych przyjaciół”.
Wizja dziecka w naszym Przedszkolu:
- dziecko otwarte na świat i ludzi, zaradne i śmiałe,
- z łatwością pokonujące przeszkody
- uśmiechnięte, wesołe
- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola
- twórcze i samodzielne w zabawie i nauce
- odpowiedzialne i obowiązkowe
- świadome zagrożeń
- kulturalne i tolerancyjne
Misja naszego Przedszkola:
- szanujemy i przestrzegamy praw dziecka
- każde dziecko jest dla nas ważne i kochane
- zapewniamy wszechstronny rozwój każdego dziecka
- zapewniamy potrzebę swobodnej i bezpiecznej zabawy
- służymy pomocą w razie trudności wychowawczych
- zapewniamy kompetentnych i życzliwych nauczycieli
- analizujemy i oceniamy efekty naszej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystujemy do ciągłego doskonalenia się
- pomagamy sobie i szanujemy się nawzajem
Model absolwenta:
Dziecko kończące Przedszkole potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia,wykazuje:
- motywację do uczenia się i wysiłku fizycznego
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
- umiejętność koncentracji
- umiejętność współpracy w grupie
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami
- tolerancję wobec innych
- samodzielność
- odporność na stres
posiada:
- zdolność do obdarzania innych uwagą
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
- podstawową wiedzę o świecie
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć
rozumie, zna i przestrzega:
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi
- zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o swoje zdrowie i sprawność fizyczną
- zasady kultury współżycia, postępowania
- kulturę i dziedzictwo swojego regionu, symbole narodowe
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska
nie obawia się:
- występować publicznie
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami
- wyrażania swoich uczuć
Dziecko w naszym Przedszkolu ma prawo do:
- życia i rozwoju
- swobody myśli, sumienia i wyznania
- aktywnej, serdecznej miłości i ciepła
- spokoju i samotności, gdy tego chce
- odseparowania się od dorosłych lub dzieci
- snu lub wypoczynku
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą
- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi
- wspólnoty i solidarności w grupie
- aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy
- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw
- pomocy ze strony dorosłych kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia
- nauki, informacji
- badania i eksperymentowania
- nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw
- oświadczenia konsekwencji swojego zachowania
- zdrowego żywienia
Programy realizowane w Przedszkolu w roku szkolnym 2012/13
- Program wychowania przedszkolnego „Razem dla siebie”
- Program własny mgr Urszuli Niklasz-Szurowskiej
Programy pomocnicze – własne:
- Program Profilaktyczny Przedszkola Nr18
- Program rozwijania aktywności twórczej dzieci
Priorytety na rok szkolny 2012/13:
- „Jestem małym artystą”- wzbogacanie wrażliwości estetycznej i rozwijanie inwencji twórczej dziecka poprzez różnorodne działania plastyczne i muzyczne.
W bieżącym roku szkolnym prowadzone będą zajęcia dla dzieci obejmujące tematykę rozwijania aktywności plastycznej i muzycznej dziecka, zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
Realizacja wyżej wymienionego zadania będzie odbywała się podczas zajęć we wszystkich grupach wiekowych ( w salach, w ogrodzie przedszkolnym, na spacerach i wycieczkach).
Zadanie zostało podzielone na dwa bloki tematyczne.
- Blok tematyczny: Rozwijanie inwencji twórczej i wrażliwości estetycznej za pomocą różnorodnych technik i form plastycznych, został opracowany przez zespół nauczycieli - Iwonę Gaś i Karolinę Lech,
- Blok tematyczny: Rozwijanie zainteresowań muzyczno – ruchowych i uwrażliwianie percepcji słuchowej dziecka, został opracowany przez zespół nauczycieli – Beatę Szarzec i Urszulę Niklasz - Szurowską